dinsdag 4 november 2014

Vrije tijd

Sommigen zijn al op de hoogte en anderen niet.
Per 1 november jl. heb ik ontslag gekregen. Tja... even slikken?!?

Nee dat niet! Ik ben van plan van de vrije dagen te genieten.
17 jaar heb ik voor TNT express mogen werken, 40 uur per week. En nu heb ik de tijd om eens met andere dingen, hobby's bezig te zijn, die ik altijd maar uitstelde vanwege tijdgebrek.
Ik moet wel zeggen, nu ik al 3 weken thuis zit heb ik mij nog niet een minuut verveeld.

Een van de dingen die ik nog wel eens wilde doen is .... appelmoes maken!
Nu zag in het blad "boodschappen" ,die je gratis kan meenemen bij dieverse supermarkten, een recept staan. Dus ik heb mijn wandelschoenen aangetrokken en ben de stad in gegaan om benodigdheden hiervoor te halen.
 
 
Ook maar wat stoofperen meegenomen.
Wie weet heb ik deze week daar ook nog wel even tijd voor.
 
Zo eerst nog even de kachel aan.
 

Even lekker opwarmen na de wandeling.
 

Toen ik thuis kwam zat er ook wat leuks bij de post!
 
 
Daar kijk ik zo naar uit, een quilt-midweek in Ommen.
En nu nog meer, nu ik de brief heb gelezen. Gezellig.... ik heb zin......
 
***
 
De appelmoes.
Eerst nog wat potjes uitkoken met soda.
 
 
Even op de kop en drogen maar.
 

Denk niet dat ik alle potjes nodig heb.
Maar beter een te veel dan te weinig.


Zo, inmiddels de appels aan het schillen, de klokhuizen eruit en vervolgen in stukjes snijden.


Alles ik de pan. Samen met wat andere ingrediënten.
Ik heb er wat water, suiker, kaneel en een vanillestokje in.
Even aan de kook brengen, daarna vuur op zacht en een half uurtje laten pruttelen.
"Kind kan de was doen."


Inmiddels brand het kacheltje ook lekker,


Nu ik toch moet wachten tot de appelmoes klaar is, kunnen de benen even omhoog en kan ik vast met eerste hoofdstuk beginnen van het boek van Tess Gerritsen, Hartslag.
Ik ben benieuw. Ik heb al 2 boeken van haar gelezen en vond ze wel boeien en ze lezen lekker vlot.

De kookwekker gaat. Het is tijd. De appelmoes zal klaar moeten zijn.
Nog een beetje suiker en een paar druppels citroen naar smaak.


En de potten kunnen worden gevuld.

Nog even de afwas en de boel opruimen.


Nou en daar staan dan 3 potten heerlijke, eigengemaakte appelmoes in de opgeruimde keuken.
Heerlijk om op deze manier wat vrije dagen in te vullen.

Ik zou zeggen; op naar de volgende vrije dag!
En die is er morgen al.

Fijne avond allemaal